Traduce la página

lunes, 16 de enero de 2012

Taps dolços de Cadaqués


Va ser un estiu de fa un parell d'anys. Estava realitzant una tasca d'investigació local que em va portar tot l'estiu de bòlid. S'aproximava el mes de setembre i necessitava desconnectar abans de reiniciar les classes, així que vaig decidir agafar-me unes minivacances i marxar a l'altra punta de Catalunya, concretament a Figueres, per tal de prendre aire fresc, visualitzar un altre clima i, de passada, visitar la casa d'un dels meus artistes surrealistes preferits, Salvador Dalí, a Portlligat.

Per anar-hi vam tirar-nos prop d'una hora per una mala carretera plena de corbes i en mal estat fins arribar a Cadaqués, i un cop allí, vam empalmar amb una altra carretera que ens va portar fins a Port Lligat. Visitada la casa, vam tornar per dinar a Cadaqués. Passejant, passejant vam passar per davant una pastisseria que tenia a l'aparador una mena de taps de suro presentats en una caixeta. Tot poble té el seu dolç típic i Cadaqués té aquella mena de taps. Curiós com era vaig comprar-ne un parell de caixetes, una per al viatge (perquè sóc un llepol) i l'altra per als de casa.

La textura era bastant tova, feta amb pa de pessic i coberts amb sucre glaç. La idea és començar per la part gruixuda del tap, la més dolça, i acabar pel cul que és la base. Per si sols ja són deliciosos, però a la pastisseria em van recomanar acompanyar-los d'almivar. És un postre fàcil de digerir i no omple gens.

Així que ja ho sabeu, si passeu per Cadaqués, no us en aneu sense una caixeta de taps ;)

Toni Manel - El racó del llepafils

No hay comentarios:

Publicar un comentario